Tuesday 23 July 2013

sunyi ke rindu?



Nak lagi feel baca entry ni, sila dengar lagu ni sambil baca.



Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Macam mana boleh timbul perasaan sayang pada orang yang kita tak pernah kenal sebelum ni?
Sebab dia buat baik kat kita.
Habis kalau lepas dia buat baik, dia buat jahat kat kita, kita kena benci dia lah?

#deep
            Dah 2013 dah. Aku dah boleh move on. Dah ada crush baru. Dah boleh rasa balik macam mana rasanya jadi perempuan yang bila nampak crush dia lalu sibuk nak betulkan tudung. Dah boleh senyum sorang2 kalau dapat unexpected text. (LOL)

            Tapi recently, aku tak tahu sebab aku sunyi atau aku rindu atau aku saja nak bakar balik cerita lama yang dah habis terpadam. Bila duduk layan cerita kat tv. Bila tengah lipat selimut lepas bangun tidur. Bila tengah basuh pinggan lepas habis sahur.

Aku terfikir
.
.
.
.
.
.
.

Agaknya ada tak sesaat je dalam hidup dia, dia terfikir “Bekas kekasih aku tu sihat tak?”
            Agaknya ada tak? Aku tak ada jawapan sebab aku bukan dia. Dan aku tahu korang pun tak ada jawapan sebab tak ada lagi orang yang boleh baca fikiran orang. Hanya dia yang ada jawapannya dan aku tak rasa pulak yang aku akan tanya dia.

            Move on lah. Move on! Kalau cakap sesenang tulis agak-agak ada tak orang yang nak terjun bangunan sebab putus cinta?

            Lastly, terimalah quote yang dipetik daripada twitter “Cinta itu macam lipas yang dipijak. Ingatkan dah mati tapi rupanya hidup lagi.”


p/s: kejarlah cita-cita awak dan saya tak berharap yang awak akan balik ke saya lagi. Cukuplah tahu awak dah bahagia, ianya akan buatkan saya bahagia juga  :)

           


No comments:

Post a Comment